sobota, 23 listopada 2013

,,Tłumy, tłumy serc, zagarnięte przez Jedno serce'' - weekend w Świeciu

Cześć Maryi !

Z lekkim opóźnieniem dzielimy się z Wami sprawozdaniem z ostatnio odbytych rekolekcji w Świeciu.
Zacznijmy od tego, że były to dosyć nietypowe rekolekcje, tym razem nie organizowały je Siostry Miłosierdzia, lecz Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży z tego kociewskiego miasteczka.
W piątkowe popołudnie delegacja dziewcząt z Walichnów i Tczewa w składzie Daria, Ola, Inka, Gosia, Nicole zebrała się na dworcu i ruszyła naszymi kochanymi polskimi kolejami do Laskowic,
by stamtąd odebrały je ''taksówki'' do Świecia. Była to wyjątkowo krótka trasa w porównaniu z wcześniejszymi zwyczajami podróżowania. Nie tylko to nas zaskoczyło... Kiedy tylko zaczęłyśmy ewangelizacje przez wspólny śpiew przy akompaniamencie gitar nasz przedział z minuty na minutę bardziej pustoszał  - czyżby szło nam tak okropnie ?! :D . Już w Laskowicach byłyśmy niezwykle rozradowane na widok grupy z Gniezna, która wybierała się na to spotkanie.
Nim się obejrzeliśmy, dotarłyśmy na miejsce. Miałyśmy zaszczyt przebywania w Katolickim Gimnazjum/Liceum mieszczącym się przy klasztorku parafii NPNMP. Jednak co nas najbardziej zachwyciło, to fakt, że budynek tej placówki znajdował się naprzeciw Szpitala Psychiatrycznego...
Po chwili rozważań, czy przypadkiem nie powinnyśmy przebywać właśnie tam, trafiłyśmy do wcześniej zaplanowanej noclegowni ;) No i zaczęło się - fala uścisków, serdecznych uśmiechów od witających nas gospodarzy i reszty przyjaciół ^^ Według narzuconego z góry planu rekolekcje rozpoczęły się od szybkiego, uroczystego powitania i wprowadzenia w temat spotkania, którego myślą przewodnią stanowiło hasło ,,Być bliżej Ciebie''.
Następnie pierwszy wspólny posiłek, czyli kolacja, a tuż po tym cudowna adoracja Najświętszego Sakramentu połączona z rozważaniami i możliwością skorzystania z Sakramentu Pokuty .
Kontynuując ucztę dla ducha przeszliśmy wspólnie do Mszy Świętej, podczas której Inuś uświadomiła sobie, że musi jeszcze podszlifować zdolność gitarowego przygrywania w trakcie psalmów, a ksiądz Sławomir Ossowicki wygłosił pierwszą część cyklu swoich kazań. Kolejnym naszym zajęciem był seans filmowy. Obejrzeliśmy wówczas ,,Przysięgę małżeńską''. Film ten w dotkliwy oraz wzruszający sposób ukazuje nam przykład pięknej, prawdziwej miłości, która potrafi przetrwać ogromny trud i cierpienie, wywołane przez okropną chorobę jaką jest Alzheimer. Nie była to tylko miłość małżeńska, ale również ta będąca materiałem budulcowym rodziny, relacji braterskich. Po projekcji nastał czas na kąpiel, nocne pogaduchy i sen...
Początek soboty - jutrznia, śniadanie, spotkanie z Jezusem podczas Mszy Świętej.
Aby nas trochę rozruszać tego dnia wybraliśmy się na spacer.
Zahaczyliśmy pielgrzymką o kościół
pw. św. Andrzeja Boboli, zamek krzyżacki i Dom Pomocy Społecznej, którego opiekunkami są Siostry Miłosierdzia. W kapliczce s. Dorota zaadresowała do nas kilka istotnych treści i odmówiła z nami Koronkę do Miłosierdzia Bożego. Tam też doznaliśmy okazji do kolejnego bliskiego spotkania z Chrystusem ukrytym w Tabernakulum. Siostry postarały się również o to, by rozpieścić nasze podniebienia przygotowanym poczęstunkiem

Po wędrówce ulicami Świecia udaliśmy się na
obiad, a chwilę później powróciliśmy do szkoły, w celu modlitwy różańcowej i wszystkich pozostałych punktów programu, jakimi były po kolei praca w grupach, czyli analiza ,,Przysięgi Małżeńskiej'' i przygotowywanie zabawnego skeczu, przejście do auli, aby podzielić się tym co ustaliliśmy, kolacja, modlitwy wieczorne i pełen szaleństwa pogodny wieczór, podczas którego m.in. pokazaliśmy swoje zdolności aktorskie/kabaretowe, tańczyliśmy belgijkę i do utraty tchu urozmaicaliśmy sobie czas wspólną zabawą, sen...

Zwieńczeniem i tych rekolekcji była oczywiście Niedziela. Po modlitwach i śniadaniu wysłuchaliśmy krótkiej, ale pięknej konferencji Beaty - prezeski KSM Świecie, połączonej z prezentacją.
Jak na Dzień Pański przystało, najważniejszym momentem była Msza Święta. Ostatnia cześć kazań księdza rekolekcjonisty, wspólne obstawienie liturgii słowa i świadectwo w trakcie Dziękczynienia, czyli taniec pod pieśń ,,W Tobie jest Światło''.

Po Mszy nastał czas na podziękowania, a było naprawdę za co dziękować ;) Każdy uczestnik rekolekcji w Świeciu otrzymał ,,List od Boga'', którego treścią mógł się potem rozkoszować.
Pyszny obiad i podsumowanie całkowicie zakończyły plan spotkania. W niedzielę przyszła także pora na wzajemne wyznanie sobie, kto był kogo ,,cichym przyjacielem'', kto komu próbował przekazać w różnoraki sposób większą życzliwość niż zwykle. Po masowych uściskach, grupowym zdjęciu przyszła pora na nasz powrót do Tczewa/Walichnów...

Dziękujemy całemu KSM-owi za wysiłek włożony w organizację tych rekolekcji, za wspaniały sposób ich przeprowadzenia, w oparciu o hasło ,,Być bliżej Ciebie''.
Dziękujemy za każdy uśmiech, za ciepłe słowo i duchową ucztę. Było znakomicie !
Do zobaczenia wkrótce :)

P.S. Zapraszamy do galerii na pełną relację zdjęciową ;)